Executive board

Dr. Peter Becher

First chairman

Studied German and Literature and History, worked in Bavarian Radio and in the Goethe Institute, focusing on work with young people. 1986-2018 Managing Director of the Adalbert Stifter Association. Co-editor of the European cultural magazine "Sudetenland".

Dr. Martin Posselt

Deputy chairman

Studied History, Art History, Philosophy, Political and Social Sciences. Senior editor at the Bavarian Radio, in the science and education department. Chairman of the Jizera Mountains Museum Foundation in Kaufbeuren-Neugablonz.

Franz Adam

Association secretary

Studied Modern German Literature (Neuere deutsche Literaturwissenschaft), Medieval Studies and Philosophy. Editor and freelance author (freier Autor), co-editor of the European cultural magazine "Sudetenland".

Antonie Magen

Dr. Antonie Magen

Schriftführerin

Studium der Neueren deutschen Literaturwissenschaft, Geschichte der Frühen Neuzeit und Kunstgeschichte an den Universitäten Augsburg und München. Leiterin der Eichendorff-Arbeitsstelle der Universität Augsburg, seit 2008 Mitarbeiterin an der Bayerischen Staatsbibliothek.

Close menu

Funded by the Federal Government Comissioner for Culture and the Media:

Press
Data protection